דברים שכדאי לדעת!

מה כדאי לדעת לפני שניגשים לחפש מורה פרטי?

  1. יש לוודא קודם שהתלמיד באמת זקוק לעזרה ולא מדובר סתם בחוסר השקעה. חבל להוציא סכומים גדולים על עזרה שלפעמים אינה נצרכת. כדאי לדבר עם המורה ולשמוע חוות דעת נוספת.
  2. כדאי לבדוק האם מדובר בתהליך ארוך או שזה רק עניין של כמה שיעורים בודדים וזהו. יש לזה השלכה משמעותית על המחיר שתשלמו. ברור שככל שיש יותר שיעורים – המחיר לשיעור יורד (אך כמובן שההוצאה הכוללת גדלה). לכן כדאי לנסות לשער בכמה שיעורים מדובר – כך תוודאו שלא תשלמו יותר מידי ומנגד שתקבלו מחיר הוגן. לדוגמה, חשבתם ש-10 שיעורים יספיקו ושילמתם עליהם X כסף, ובסוף התברר שיש צורך ב-20 שיעורים ויכולתם לקבל מחיר נמוך יותר.
  3. כדאי להכין את כל החומר מראש ולנסות לבדוק עם התלמיד מה הוא יודע ומה פחות. זה יקל על המורה ויחסוך זמן (וכסף).
  4. כפי שאמרתי, מחירים יכולים להשתנות משמעותית בין מורה למורה ותלויים גם במספר השיעורים. ישנם מורים שלוקחים מחיר לפי שעה ולא אכפת להם כמה שיעורים התלמיד צריך, ויש מורים שיותר קשובים לצרכים של התלמיד או של ההורים ובאים יותר לקראתם. לכן, חשוב קודם לעשות סקר שוק ולבדוק את המחירים הסטנדרטיים לשעה ואז לקבל הצעת מחיר מכמה מורים, על מנת להתמקח ולקבל מחיר הוגן.
  5. חשוב לבחור מורה אמין עם ניסיון והמלצות. כבר נתקלנו במורים שבאים להעביר את השעון ולא באמת אכפת להם אם התלמיד התקדם, אז גם אם הם לוקחים מחיר נמוך, זה לא שווה. לפעמים שווה לשלם קצת יותר ולדעת שאתם מקבלים את הטוב ביותר.
  6. כדאי להיות מעורב במהלך השיעורים, לבדוק עם התלמיד האם חלה התקדמות והאם המורה מתאים לו. לפעמים המורים טובים אבל שיטת הלימוד שלהם לא מתאימה לתלמיד, ואז הרבה כסף הולך לאיבוד בגלל חוסר המעורבות הנ"ל. לכן, כדאי לבקש שיעור או שניים ניסיון ולאחריהם לבדוק האם התלמיד מרגיש נוח עם המורה ומסתדר איתו. זוהי האינדיקציה הכי טובה.
  7. כדאי לבדוק את האפשרות של לימוד מקוון, כי בהרבה מקרים היא ריאלית יותר וכמובן שזולה יותר משמעותית. לקריאה על הלימוד המקוון – לחץ כאן.
  8.  אם, למשל, לא מדובר בתלמידים מתקשים אלא בתרגול, "סתימת חורים" או העשרה – כדאי לברר על האפשרות של שיעור קבוצתי, משום שאז ההנחה לכל תלמיד היא יותר גדולה, לפעמים עד כדי חצי מחיר של שיעור לתלמיד בודד!!! כך שזו אופציה משתלמת ביותר.
    ברור כי המחיר משתנה בהתאם לגודל הקבוצה אך בכ"מ, מס' תלמידים סטנדרטי בקבוצה הוא 3-4, ובכל מקרה לא מומלץ יותר מחמישה.
  9. בהצלחה!

כתיבת תגובה